Chaotické Dobro, "Rebel"
Chaoticky dobré bytosti jsou silní individualisti s dobrým srdcem. Věří v dobro a svobodu, ale už nerespektují pravidla nebo nějakou formu řádu. Nenávidí lidi, kteří nutí jiné dělat něco, co nechtějí. Ačkoliv to myslí dobře, mohou se lehce někomu znelíbit právě kvůli jejich ignoraci či přímému narušování nějakých pravidel v rámci dobra.
Toto je ten požitkář, který ačkoliv může být poněkud sebestředný, udělá cokoliv aby pomohl ostatním z nouze. A nezastaví ho přitom žádné regulace, pravidla či něčí nařízení. Možná o to raději prosadí svou.
Tyto bytosti věří, že svoboda a možnost vlastní volby je to hlavní, co je potřeba pro šťastný život. Zákony, regulace či nějaké osnovy ostatní jen omezují a to je špatně. Každý by si měl ke svému uspokojení dojít vlastní cestou se svým svědomím.
Jakékoliv uspořádání, pravidla nebo systém jsou v jejich očích odporné a měly by se odstranit. Ovšem nebude ostatním svůj postoj nutit, protože každý má právo na svůj. Nebude dělat nic, co by mohlo ohrozit cizí životy.
Také může usilovat o svrhnutí nějakého diktátorského režimu, případně brát spravedlnost do svých rukou. Hra podle pravidel je nezajímá, důležité je udělat správnou věc. V takovém případě už je poměrně jednoduché se znelíbit autoritám a stát se, i přes dobré záměry, hledaným zločincem. Stejně tak mohou pomáhat kupříkladu nějaké skupině lidí, která je v tom či onom režimu nějak znevýhodněná.
Typy
1) První typ je více chaotický než dobrý, váží si svobody a věří že ostatní by ji měli mít, aby mohli prosazovat své zájmy. Jejich osobní zájmy jsou, shodou okolností, většinou konat dobro. Konání dobra nevnímají jako povinnost a mohou aktivně bránit komukoliv, kdo se je k tomu snaží přinutit, i když je v sázce mnohé. Nakonec ale stejně doskáčou na pomoc se slovy "stejně jsem to chtěl udělat." Obvykle je obtěžuje, když jsou nazývány hrdiny. Může to být neodolatelný lotr, který sice páchá zločiny aby si pomohl, ale nikdy neublíží nevinnému a pomůže spoustě jiným lidem.
2) Dvojka je naopak více dobrá než chaotická. Chce dělat dobro, ale cítí se vůči němu zodpovědně a svoboda je až na druhém místě. V základě věří tomu že dobré srdce je cena za svobodnou duši a budou následovat zákon, pravidla či tradice aby dobru dopomohli, narozdíl od prvního typu. Nejdou vyloženě proti systému a mohou ho přijmout jako nezbytný nebo dokonce dobrý, ale jen málokdy ho nechají vstupovat mezi ně a povinnost konat dobro. Každopádně tím často riskují zásah do práv jiných a mohou se téměř stát extrémisty s dobrými úmysly.
3) Typ tři je zapřísáhlý chaoticky dobrému ideálu, bojovník za svobodu, benevolentní anarchista a kdokoliv, kdo cítí že svoboda je dobro a naopak. Většinou věří tomu že lidé jsou od základu dobří a systém je kazí, proto se snaží vytvořit společnost s co nejmenší vládou nebo se snaží položit nějaký zkorumpovaný systém a nahradit ho něčím lepším. Nevěří tomu že lidé se v neorganizované splečnosti promění ve zvířata a v základě je to jejich nejhorší noční můra a udělají maximum proto, aby to tak nedopadlo. Největším rizikem tohoto typu je to, že jejich snaha nemusí dopadnout podle očekávání a mohou stvořit něco horšího než co zlikvidovali.
4) Poslední typ si váží jak svobody, tak dobra. Věří v konání dobra a ve svoji svobodnou volbu pro jeho konání, mají zdravý respekt k
zásadově dobrým způsobům nebo i jiným metodám šíření dobra. V základě věří tomu že by měli mít takovou možnost konat dobro, s jakou jsou spokojení. Ale uvědomují si že zbytek světa je komplikovanější a jestli je čas pro svobodu nebo dobro už záleží na situaci a budou hledat střední cestu. Snaží se vyvarovat chaoticky dobrému zlozvyku, odsuzovat zásadové věci - ale nejsou vůči němu imunní.