Town of Salem

!!!PRO HRANÍ JE TŘEBA ALESPOŇ PRŮMĚRNÁ ANGLIČITNA!!!

 
Town of Salem (Městečko Salem) je prohlížečová skupinová hra. Její koncept je dost podobný městečku Palermu, jen je v ní mnohem více rolí a má grafickou podobu. Dá se hrát také přes Steam, pokud se chcete registrovat, klikněte sem. (Ještě si přečtěte Prosbu)
 
Prosba: Až si budete zakládat účet, dostanete možnost zadat jméno hráče, který vám hru doporučil. Mé herní jméno je Rippiac, prosím vás tedy o jeho zadání.
 
 
O čem že to přesně je?
 
Nejdříve si zvolíte vaše jméno pro aktuální hru (částečná anonymita je zde kvůli metagamingu) a poté je vám přidělena role. Hra má celkem tři frakce (s vampírem budou čtyři) - město, mafie a neutrální. Město má za úkol zbavit se mafie a všech neutrálních zabijáků, případně i čarodějnic. Mafie se musí zbavit města a všech neutrálních zabijáků. Neutrální role mají své specifické cíle.
    Hra je rozdělena na dva hlavní cykly, den a noc. Během dne probíhá diskuze mezi hráči a volí se, kdo půjde na pranýř. V noci používá většina rolí své schopnosti (vyšetřovatelé zkoumají, sérioví vrazi zabíjí, doktoři léčí...) a mafie se spolu může bavit bez toho, aby ji někdo slyšel (krom špehů).
    V zájmu města je aby co nejdříve odhalili mafiány a jiné padouchy a včas je zlynčovali. To pochopitelně není moc dobré pro mafii ani jiné padouchy, tak se to snaží městu zmařit a co nejrychleji a nejefektivněji se ho zbavit. Hru ovlivňuje obrovské množství faktorů - jaké jsou role, která role zrovna zemřela, kdo je prozrazený a kdo ne. Ovšem hlavní roli stále hraje lidský faktor, který může selský rozum obrátit úplně naruby. Nyní vám trochu jasněji přiblížím jednotlivé fáze hry a vysvětlím jak hra vypadá.
 
 
    Během hry (dokud nezemřete) vidíte v pravém horním rohu tabulku, na které máte vše, co potřebujete. Úplně nahoře v té tabulce je jméno vaší role (například Janitor), pod ním máte napsanou i frakci a podkategorii (Mafia Deception). Pod frakcí máte schopnost ("Choose a person to clean at night.") a pod ní vlastnosti, které vaši schopnost ujasňují ("If your target dies their role and last will won't be revealed to the Town, Only you will see the cleaned target's role and last will, You may only perform 3 cleanings."). Jako poslední je váš úkol ("Kill anyone that will not submit to the Mafia."). Pokud na toto okýnko najedete kurzorem, ukáže se vám tabulka která vám prozradí role, se kterými vyhráváte. V případě že jste součástí mafia, tak vidíte vedle okýnka s vaší rolí ještě malou tabulku s ostatními členy mafie.
    Vlevo nahoře máte své jméno, pod ním je hřbitov, kde jsou napsaní mrtví hráči a jejich role. Napravo od hřbitova je list s rolemi, které se v dané hře vyskytují (můžou být naprosto jasně dané (Doctor, Serial Killer), případně mohou být určené kategorií (Mafia Support, Town Killing) nebo úplně náhodné (Any).
    Vedle vašeho jména je několik ikonek v tomto pořadí: Fullscreen (dá hru na celou obrazovku), Report (umožňuje nahlásit hráče, kteří podvádějí nebo se chovají jako hovada), Music on/off (vypne/zapne hudbu), Sound on/off (vypne/zapne zvuky), Chat Log (vypíše veškerý chat, který doposud proběhl - velmi užitečné) a Last Will (poslední vůle, zobrazí se ostatním hráčům jakmile zemřete - velice důležité pro investigativní role, které by do ní měly psát vše, na co přijdou).
    Některé role (Jailor, Mayor, mrtvé Medium) mají ještě ikonku sluníčka, která představuje denní schopnost (Jailor například přes den určuje, koho na následující noc uvězní). Killing role mají navíc Death Note, což je vzkaz který se objeví když někoho zabijete. Pro mafii a zabijáky to představuje anonymní možnost komunikace s městem, mohou tak třeba prozradit kteří hráči jsou imunní v noci.
    Dole vlevo je chatovací okýnko, nejdůležitější část hry. Probíhá zde veškerá komunikace.
 
DEN
 
Den jako takový sestává ze dvou dalších částí, tou první je diskuze a druhou hlasování. Hlasování může přejít v obhajobu a hlasování o vině a nevině. To může dopadnout posledními slovy popraveného.
 
Diskuze
 
Název fáze vysvětluje víceméně vše, ale pro ujasnění. Úplně na začátku diskuze se ukáže, kdo předešlou noc nepřežil, zobrazí se jejich poslední vůle (Last will) a případné vzkazy od zabijáků (Death note). Poté následuje 40 sekund, během kterých se spolu hráči mohou bavit v chatovacím okýnku. Probíhá v 
 
Hlasování
 
Po diskuzi probíhá dalších 30 sekund hlasování, kdy mohou hráči volit jiného hráče, který půjde na pranýř. Vždy ho musí odhlasovat nadpoloviční většina. Pokud není odhlasován nikdo (nebo je někdo popraven), den končí a nastává noc.
 
Obhajoba
 
Pokud je nějaký hráč poslán na pranýř, tak na něj nakráčí a má 15 sekund na obhajobu. Během obhajoby může mluvit pouze on.
 
Vinen/nevinen
 
Další hlasování, tentokrát o vině či nevině hráče, máte na to 15 sekund. Během této fáze máte tři možnosti (pokud zrovna nestojíte u pranýře), zvolit že obviněný hráč je vinen, nevinen či nehlasovat. Pokud více jak polovina zúčastněných hlasuje pro vinu, je hráč popraven. V opačném případě se vrátí zpět do kruhu přátel a hra se vrátí do fáze hlasování. 
 
Poslední slova
 
Popravený hráč má posledních 5 sekund na to, aby něco sdělil hráčům. Většinou jim řekne že jsou idioti.
 
NOC
 
Noc trvá 40 sekund, mafie se během ní může bavit mezi sebou a role, které mají nějakou noční schopnost (night ability) ji mohou využít. Také během ní hraje dramatická hudba. Pokud vám někdo provede něco nepěkného (blokace vaší schopnosti, vražda sériovým vrahem, polití benzínem), napíše se vám to v chatovacím okýnku na červeném pozadí (na zeleném, pokud je to něco pěkného - doktorova léčba, bodyguardova ochrana). Nezjistíte však jestli vás někdo zkoumal.
 
KONEC HRY
 
Hra končí v momentě, kdy se některá z frakcí (mafie, město, neutrální zabijáci) zbaví všech, kteří jí ve výhře brání. Pokud zemřou všichni nebo hra trvá moc dlouho bez úmrtí, skončí remízou. Patové situace mezi imunními rolemi mají dané pořadí. Pokud zbude Arsonist a Serial Killer, vyhrává Arsonist. Je to logické, stačí aby polil Serial Killera a další noc ho zapálil, Serial Killer s tím nic neudělá. V případě že zůstane Serial Killer a Godfather, tak vyhrává Serial Killer - důvod je asi ten, že neutrální zabijáci prostě vyhrávají nejméně často. U Werewolfa záleží jestli bude další noc úplněk nebo ne.
 
O čem přesně bude tato sekce?
 
Jak si rychlejší z vás mohli všimnout, bude o Town of Salem. Ale konkrétně se bude spíš jednat o různé rady jak hrát či nehrát kterou roli a proč, jak odhadnout kdo je kdo, případně sem hodím i nějaké zajímavé situace, do kterých jsem se dostal. Salem hrávám relativně často. Zakládám tuto sekci z několika důvodů, jednak bych rád naverboval na Salem další lidi (hrát to se známými je prostě větší sranda) a také bych se rád podělil o své zkušenosti (jo, baví mě dělat chytrýho). Jsou zde následující podsekce:
 
1) Obecně -  Obecně témata o hře, například které režimy hrát a které ne, jak celkově hrát či nehrát a jak odhadovat kdo může být kdo. 
 

Co vy na to?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.





Základy myšlení

Outside-The-Box: Jdeme ven z krabice.

10.04.2016 14:19
Od doby co jsem napsal poslední článek (nepočítaje samorecenzi Schoolloutu) uplynula značná doba, to už tak se mnou bývá. Ale rovnou k věci, za tu dobu jsem objevil (a vyblil) nějaké nové koncepty a ponořil se ještě hlouběji do světa absurdních, abstraktních a hraničních představ, jak já to miluju....

—————